Profiel wijzigen

Als u een stroommeter met twee telwerken heeft, dan heeft u de keuze uit een enkel of dubbel profiel.

Profiel wijzigen

U kunt uw profiel wijzigen binnen drie maanden nadat de energielevering via WoonEnergie is gestart, of binnen drie maanden na de factuurdatum van uw laatst ontvangen jaarnota via WoonEnergie. De wijziging gaat dan met terugwerkende kracht in per datum dat de energielevering via WoonEnergie is gestart of per factuurdatum van uw laatste jaarnota via WoonEnergie.

Wilt u uw profiel wijzigen, neem dan contact op met onze Klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).

Wat is een profiel?

Het profiel geeft aan of u op een enkeltarief of op normaal- en daltarief wordt afgerekend. Bij een enkel profiel wordt uw stroomverbruik tegen een enkeltarief afgerekend. Bij een dubbel profiel wordt uw overdag verbruikte stroom tegen een hoger tarief (normaaltarief) en uw 's nachts of in het weekend verbruikte stroom tegen een lager tarief (daltarief) afgerekend.
Als u een meter heeft met twee telwerken, dan heeft u de keuze uit een enkel of dubbel profiel. Heeft u een meter met één telwerk, dan is alleen een enkel profiel mogelijk.

Dubbel profiel: wanneer geldt het daltarief?

Bij een dubbel profiel zijn de algemene tijden van het daltarief:

  • Van maandag tot en met vrijdag van 23.00 uur tot 7.00 uur
  • In het weekend van vrijdag 23.00 uur tot maandag 7.00 uur
  • Op officiële feestdagen: Nieuwjaarsdag, Eerste Paasdag, Tweede Paasdag, Koninginnedag, Hemelvaartsdag, Eerste Pinksterdag, Tweede Pinksterdag, Eerste Kerstdag en Tweede Kerstdag

De netbeheerder kan in uw regio afwijkende tijden hanteren. Neem voor de exacte tijden contact op met uw netbeheerder.

Meterwissel

Heeft u een meter met één telwerk, maar wilt u een dubbel profiel? Dan kunt u bij uw netbeheerder uw enkele meter laten verwisselen voor een dubbele meter. Hier zijn kosten aan verbonden. Neem contact op met uw netbeheerder voor meer informatie en de meterwissel.