WoonEnergie_239A.jpg

Keuzegemak in groene stroom, daar staan we voor

Wilt u alleen stroom, of ook gas? U bepaalt. Belangrijk: u ontvangt bij ons automatisch 100% groene stroom.

Door de huidige marktsituatie zijn de prijzen voor stroom en gas onzeker en hoog. Dit is reden voor WoonEnergie om tijdelijk geen nieuwe contracten aan te bieden.
Wilt u dringend een nieuw contract afsluiten, dan is het nog wel mogelijk om ons variabele modelcontract af te sluiten. Wij hopen binnenkort weer een vast contract aan te kunnen bieden.

Heeft u al een contract bij ons en wilt u weten wanneer het tarief verandert?
Bekijk in MijnWoonEnergie of u een contract voor bepaalde of onbepaalde tijd hebt en wanneer uw tarief verandert.
We begrijpen dat er veel vragen zijn, dit merken we ook in ons klant contact centrum. De telefonische wachttijden lopen regelmatig op tot meer dan uur. Wij adviseren u daarom uw vragen online te stellen. Ondertussen doen wij er alles aan om u zo goed en snel mogelijk te helpen.

WoonEnergie_205.jpg

Zekerheid met Blijvend Voordeel

Tijdelijk bieden we geen nieuwe contracten aan. Wilt u dringend een nieuw contract afsluiten, dan is het nog wel mogelijk om ons variabele modelcontract af te sluiten.

Meer over Blijvend Voordeel
WoonEnergie_89.jpg

Modelcontract voor flexibiliteit

Het WoonEnergie modelcontract heeft een variabel tarief en een onbepaalde looptijd. Zo profiteert u altijd van een actueel tarief en flexibiliteit.

Meer over het modelcontract
WoonEnergie_306A.jpg

Aanmelden bij WoonEnergie

Wilt u zich aanmelden voor een energiecontract bij WoonEnergie? Neem dan contact op met onze klantenservice.

0800 - 1466 (gratis)

Wij zijn op werkdagen bereikbaar

Of stuur een e-mail

En wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

In 4 stappen naar WoonEnergie

Overstappen naar WoonEnergie is heel gemakkelijk. Wij regelen binnen 4 weken uw gehele overstap. Hieronder leggen we u stap voor stap uit wat u van ons kunt verwachten tijdens uw overstap.

  • 1

    Contractbevestiging en bedenktijd

    U ontvangt binnen 2 dagen per e-mail of binnen 7 dagen per post uw contractbevestiging. Heeft u zich bedacht? U kunt het contract binnen 14 dagen annuleren.

  • 2

    Uw overstap naar WoonEnergie

    WoonEnergie regelt uw overstap. Wij zeggen uw huidige overeenkomst met uw huidige leverancier op en ondertussen gaat de energielevering gewoon door.

  • 3

    Het doorgeven van uw meterstanden

    Enkele dagen voordat WoonEnergie start met de energielevering, vragen wij u om uw meterstanden door te geven. Heeft u een slimme meter? In dat geval hoeft u niets te doen.

  • 4

    Start energielevering

    Op de datum die staat aangegeven in uw overeenkomst starten we de energielevering. Dit is maximaal 3 maanden na uw aanmelding.

Veelgestelde vragen

Als u overstapt naar WoonEnergie berekenen we, op basis van het historisch verbruik van uw woning, hoeveel enerie u het komende jaar gaat gebruiken. En welke kosten daarbij horen.

Meer informatie over het termijnbedrag

Enkele dagen voordat WoonEnergie start met de energielevering of het berekenen van uw jaarnota, ontvangt u een verzoek om uw meterstanden door te geven. Heeft u een slimme meter? In dat geval hoeft u niet te doen, de standen worden dan automatisch doorgegeven.

Meer informatie over meterstanden

Van uw vorige leverancier ontvangt u uw laatste nota. Berekent uw vorige energieleverancier u een opzegboete? Dan vergoedt WoonEnergie de opzegboete tot maximaal € 250.

Bekijk de voorwaarden