Uw energiecontract opzeggen 

Denkt u erover om u uw energiecontract met ons op te zeggen, dan helpen we u graag om alles in orde te maken. Zo weet u zeker dat u niets over het hoofd ziet. Kies uw opzegreden en bekijk de mogelijkheden.

Waarom wilt u opzeggen?

Ik wil overstappen

Voordat u bij ons weggaat, kijken we graag of we u een mooi aanbod kunnen doen dat past bij uw verbruik. Goed om te weten: Als u uw vaste contract beëindigt voor de einddatum moeten we een opzegboete in rekening brengen. 

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).

Ik ga verhuizen of samenwonen

Vaak kunt u uw WoonEnergie-contract gewoon meenemen. In dat geval betaalt u geen opzegboete. Uw verhuizing regelt u eenvoudig zelf via Mijn WoonEnergie.

Ik ga scheiden

Bij een scheiding zijn er verschillende situaties mogelijk. Het ligt er namelijk aan op welke naam het energiecontract staat en wie er gaat verhuizen. We helpen u graag.

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).

Ik verhuis naar het buitenland

WoonEnergie verhuist alleen in Nederland met u mee. Op de dag dat u naar het buitenland verhuist, zetten we de overeenkomst stop. Afhankelijk van uw situatie, kan het zijn dat u een opzegboete moet betalen.

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis)

Ik verhuis naar een zorginstelling

In een zorginstelling heeft u vaak geen eigen energie-aansluiting, omdat de energie inclusief is. U betaalt dan ook geen opzegboete bij het opzeggen van uw contract. Verhuist u naar een seniorenwoning zonder gasaansluiting? Dan kunt u uw stroom mogelijk wél meeverhuizen.

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).

Er is iemand overleden

Allereerst gecondoleerd. We wensen u veel sterkte toe de komende tijd. Heeft u vragen over het lopende energiecontract van de overledene of wilt u opzeggen?

 

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis) of geef de opzegging door via ons contactformulier. Bij een overlijden brengen we nooit een opzegboete in rekening. 

Mijn reden staat er niet tussen

Uw energiecontract opzeggen is altijd mogelijk. Er kan wel een opzegboete worden berekend als u een contract met vaste looptijd vroegtijdig opzegt. We kijken graag met u mee.

Bel onze klantenservice via 0800 - 1466 (gratis).

Per post of online opzeggen

Naast telefonisch, kunt u uw contract ook op andere manieren opzeggen. Uw contract opzeggen kan zowel schriftelijk (Postbus 111, 3000 AC Rotterdam) als online via ons contactformulierBij het annuleren van uw contract binnen 14 dagen na het afsluiten van het contract, hoeft u nooit een opzegboete te betalen.