Betaling gemist

Het kan een keer gebeuren dat een automatische incasso mislukt. Kunnen wij het bedrag niet van uw rekening afschrijven, dan mist u een betaling. Op deze pagina geven wij u meer informatie hierover. Zo weet u precies wat er gebeurt als u niet op tijd betaalt en welke stappen we doorlopen na een gemiste betaling. Ook vertellen wij u welke mogelijkheden er voor u zijn als betalen echt niet lukt.

De nota alsnog zelf betalen

Het kan een keer gebeuren dat er te weinig geld op uw rekening staat op het moment dat wij het bedrag willen afschrijven. Mislukt de automatische incasso, dan kunt u het bedrag alsnog eenvoudig zelf naar ons overmaken. Dat kan op rekeningnummer NL69 ABNA 0514 4444 44. Vermeld hierbij altijd uw klantnummer. Dan zorgen wij dat de betaling goed wordt verwerkt.

Let op: wilt u de waarborgsom aan WoonEnergie betalen? Maak deze dan alleen naar ons over via de speciale AcceptEmail, die u van ons heeft ontvangen.

De stappen die we zetten na een gemiste betaling

Als de situatie erom vraagt, dan kunnen we besluiten om af te wijken van ons standaardproces en stappen overslaan.

Hulp bij een betalingsachterstand

Betalingsregeling afspreken
Lukt het u niet om uw energienota(‘s) in één keer te betalen, dan kan een betalingsregeling uitkomst bieden. Zo voorkomt u extra kosten. Via Mijn WoonEnergie kunt u eenvoudig en snel een betalingsregeling met ons afspreken. Het uitstellen of overslaan van een nota is helaas niet mogelijk.

Geldfit


WoonEnergie werkt samen met Geldfit om u inzicht te geven in uw financiële situatie. Vraagt uw situatie om meer hulp dan een betalingsregeling? Ga dan naar Geldfit.nl/energie. Op deze website krijgt u uitleg en advies over wat u in uw situatie kunt doen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om gratis advies van een energie- of budgetcoach te krijgen. Of bekijk op welke financiële regelingen u mogelijk recht heeft. Ook krijgt u via Geldfit hulp bij het aanvragen van een eventuele regeling.

Schuldhulpverlening


Bij betalingsproblemen kunt u ook schuldhulpverlening bij uw gemeente aanvragen. Wilt u liever dat wij uw gemeente informeren, zodat zij contact met u kunnen opnemen over schuldhulpverlening? Laat het ons dan weten. Kunt u aantonen dat u schuldhulpverlening heeft aangevraagd of krijgt u al schuldhulpverlening? Laat uw schuldhulpinstantie dan contact met ons opnemen via bijzonderbeheer@woonenergie.nl.

Bent u geen klant meer bij WoonEnergie, maar heeft u wel een betalingsachterstand bij ons? Dan vindt u op dit informatieblad alle informatie op een rij die voor u van toepassing is.

Wat gebeurt er als ik WoonEnergie niet betaal?

Betaalt u uw nota’s niet en spreekt u geen betalingsregeling af? Dan zijn we verplicht om uw contactgegevens, klantnummer, informatie over de hoogte van uw schuld en de ontwikkeling van uw betalingsachterstand door te geven aan uw gemeente. Dit geldt ook als we van plan zijn om uw contract te beëindigen doordat u niet betaalt. Uw gemeente kan dan contact met u opnemen over schuldhulpverlening. Wilt u dit niet? Dat mag, laat het ons dan weten. Let op: we informeren uw gemeente dan ook niet als uw betalingsachterstand veel hoger wordt of als we uw energiecontract door de betalingsachterstanden gaan beëindigen.