Betaalproces en aanmaning

Als klant van WoonEnergie betaalt u maandelijks een vast bedrag: uw termijnbedrag. Zo spreidt u de energiekosten gelijkmatig over het jaar. We schrijven dit via een automatische incasso van uw rekening of u betaalt per acceptgiro.

Lees hier de uitleg als u betaalt per acceptgiro

Het betaalproces bestaat uit een aantal vaste stappen. Heeft u een aanmaning ontvangen? Hieronder leest u in welke fase van het betaalproces u zich bevindt.

  1. Automatische incasso
    U betaalt het termijnbedrag via een automatische incasso. Zorg dat er rond de datum van de incasso voldoende geld op uw rekening staat.
  2. Herinnering
    De eerste incasso mislukt. Als we uw e-mailadres hebben, sturen we een herinnering per e-mail. Het bedrag tellen we eventueel op bij uw volgende termijnbedrag.
  3. Acceptgiro
    In sommige situaties krijgt u een acceptgiro thuisgestuurd. Zorg dat het bedrag binnen 14 dagen op de rekening van WoonEnergie staat.
  4. Aanmaning en acceptgiro
    De betalingstermijn van 14 dagen is verstreken. We sturen u een aanmaning met acceptgiro, waarna u het bedrag in 7 dagen kunt overmaken. Voor deze stap kunnen we u kosten in rekening brengen. Het is de laatste herinnering voor we u overdragen aan een incassobureau.
  5. Incassobureau
    Ook de laatste betalingstermijn is verstreken. We dragen u over aan een externe incassopartner. De kosten zijn voor uw rekening.

Alle informatie op een rij over betalen, aanmaningen en het incassoproces

Wat is het rekeningnummer van WoonEnergie?

Wilt u een bedrag overmaken aan WoonEnergie? Dan kan dat op rekeningnummer NL69 ABNA 0514 4444 44. Vermeld altijd uw klantnummer. Dan zorgen wij dat de betaling goed wordt verwerkt.