Datalek bij leverancier WoonEnergie
Een klein deel van de klanten van WoonEnergie ontvangt post per papier. Dit versturen wij via het bedrijf AddComm, dat helaas op 17 mei is gehackt. Onbevoegden hebben hierdoor toegang verkregen tot klantgegevens van WoonEnergie.
Vanzelfsprekend hebben we de Autoriteit Persoonsgegevens en de betrokken klanten geïnformeerd. Wij betreuren dat er door deze hack klantgegevens zijn gelekt en wij onderhouden nauw contact met AddComm rondom de situatie.
Ontvangt u van WoonEnergie papieren post en heeft u twijfels over de inhoud?
Controleer dan het klantnummer, controleer de opmaak op juiste logo’s (vergelijk de brief eventueel met eerder ontvangen brieven) en reageer niet op verzoeken om persoonlijke informatie te delen. Bij twijfel kunt u altijd telefonisch contact met ons opnemen, zodat wij samen de inhoud van de brief kunnen controleren.
Alleen papieren poststukken
AddComm is een bedrijf dat poststukken verwerkt voor veel verschillende bedrijven actief in onder meer energie, (semi-)overheidsdiensten, drinkwater, woningverhuurders en banken. Ook WoonEnergie werkt met AddComm samen voor de verzending van papieren poststukken. Voor digitale post geldt dit bericht niet.