Databeleid WoonEnergie

WoonEnergie wilt u helpen bij het gemakkelijker en voordeliger maken van uw vaste lasten en diensten in en rond het huis. Door het gebruik van data en door echt te luisteren naar wat klanten willen, krijgen we tevreden klanten. Welke persoonsgegevens we gebruiken? Daar zijn we transparant over. Hoe we data opslaan, verwerken en toepassen, blijven we continu met elkaar evalueren. We zijn kritisch over wat zowel mens als maatschappij van ons verwacht en we willen onze goede reputatie behouden. We houden ons aan de wet en vragen uw toestemming wanneer dat nodig is. Ook kunt u op ieder moment bezwaar maken tegen het gebruik van data voor deze doeleinden. Zo kunnen we innoveren, terwijl onze gezamenlijke normen en waarden hoog in het vaandel blijven staan.

Maatschappij

De maatschappij verwacht van ons dat wij optreden als een commercieel en duurzaam bedrijf, zowel bij het aantrekken van onze klanten als het verkopen van producten binnen ons portfolio. Om aan deze verwachtingen te voldoen, verzamelen we data van onze websites, uit contracten, interacties met de klant, openbare bronnen (zoals CBS en Kadaster) en van derde partijen. Dankzij deze data is onze communicatie aan te passen naar de individuele situatie van klanten.

Klanten van WoonEnergie

Klanten van WoonEnergie verwachten dat wij producten en/of diensten in en rond het huis aanbieden en hierover inzicht en advies geven. Deze verwachtingen willen we waarmaken. Daarom creëren we modellen, profielen en inzichten op basis van klantdata, data van apparaten zoals slimme meter, publieke databases en data van derden. Combinaties van alle databronnen maken het mogelijk dat we relevanter kunnen zijn. Zo krijgt u het juiste product op het juiste moment te zien.