Betaalproces en aanmaning

Als klant van WoonEnergie betaalt u maandelijks een vast bedrag: uw termijnbedrag. Zo spreidt u de energiekosten gelijkmatig over het jaar. We schrijven dit via een automatische incasso van uw rekening of u betaalt per acceptgiro.

Lees hier de uitleg als u betaalt via automatische incasso

Het betaalproces bestaat uit een aantal vaste stappen. Heeft u een aanmaning ontvangen? Hieronder leest u in welke fase van het betaalproces u zich bevindt.

  1. Acceptgiro
    Betaalt u het termijnbedrag via acceptgiro. Zorg dan dat u tijdig het bedrag overmaakt, naar het juiste rekeningnummer onder vermelding van het kenmerk.
  2. Herinnering
    U ontvangt van ons een herinnering met acceptgiro, waarna u het bedrag in 14 dagen kunt overmaken. Voor deze stap brengen we u geen kosten in rekening.
  3. Aanmaning en acceptgiro
    De betalingstermijn van 14 dagen is verstreken. We sturen u een aanmaning met acceptgiro, waarna u het bedrag in 7 dagen kunt overmaken. Voor deze stap kunnen we u kosten in rekening brengen. Het is de laatste herinnering voor we u overdragen aan een incassobureau.
  4. Incassobureau
    Ook de laatste betalingstermijn is verstreken. We dragen u over aan een externe incassopartner. De kosten zijn voor uw rekening.

Alle informatie op een rij over betalen, aanmaningen en het incassoproces