Alle voorwaarden van WoonEnergie

Per 25 april 2024 passen we het Voorwaardenoverzicht aan. We maken teksten duidelijker en doen een aantal inhoudelijke aanpassingen. Dit doen we om ervoor te zorgen dat de voorwaarden weer helemaal up-to-date zijn.

Wat is er veranderd?

  • Artikel 2: we leggen duidelijker uit welke stappen we zetten na een gemiste betaling en we noemen belangrijke websites.
  • Artikel 3: deze aanpassing heeft te maken met het terugleveren van stroom, als u zelf stroom opwekt met zonnepanelen. Deze wijziging maakt het voor ons mogelijk om voor de stroom die u opwekt, maar niet zelf gebruikt, kosten door te berekenen. Die kosten noemen we terugleverkosten. Als we deze kosten gaan doorberekenen, krijgt u van ons minimaal 30 dagen van tevoren een persoonlijk bericht.
  • Artikel 5: we hebben een introtekst toegevoegd; artikel 5.1. Nu is het duidelijker dat we twee verschillende regelingen hebben voor de opzegboete. Een regeling die geldt voor contracten afgesloten vóór 1 juni 2023 en een regeling voor contracten die zijn afgesloten na 1 juni 2023.
  • Artikel 8: we hebben de volgorde van de slotbepalingen veranderd. En we hebben toegevoegd dat we onder de term ‘contract’ ook de afspraken bedoelen die we samen, op een latere datum dan de contractdatum, met elkaar maken.

 


Heeft u een energiecontract afgesloten vóór 25 april 2024? Dan gaat het nieuwe voorwaardenoverzicht voor jou per 1 juni in.

Voorwaardenoverzicht (contracten na 1 juni 2023)

Deze voorwaarden gelden voor iedereen met een WoonEnergie overeenkomst.  

Voorwaardenoverzicht (contracten voor 1 juni 2023)

Deze voorwaarden gelden voor iedereen, die een overeenkomst heeft afgesloten met WoonEnergie voor 1 juni 2023. 

Modelcontractvoorwaarden

Deze voorwaarden zijn van toepassing als u het modelcontract afsluit bij ons.

Algemene Voorwaarden

Dit zijn de algemene voorwaarden voor de levering van stroom en gas aan consumenten, die van toepassing zijn op uw overeekomst. 

Kwaliteitscriteria van WoonEnergie

Hierin leest u welke service u minimaal van ons mag verwachten als klant van WoonEnergie. 

Gedragscode Consument en Energieleverancier

Hierin staat dat alle energieleveranciers altijd op een goede manier met u omgaan.  

Kwaliteitsstandaard

Hierin staat de Kwaliteitsstandaard voor advies over aanbod energiecontract aan consumenten.

Gedragscode Leveranciers Slimme Meters

Hierin staat hoe we omgaan met de meetgegevens van uw slimme meter. 

Gedragscode Slimme Meter

Hierin staat dat we deze gedragscode naleven. En, dat we zorgvuldig omgaan met de meetgegevens van uw slimme meter. 

Annuleren / Herroeping

Dit formulier gebruikt u als u uw overeenkomst wilt annuleren binnen de wettelijke bedenkperiode van 14 kalenderdagen.

Opzegboete bij vroegtijdige beëindiging

Als u weggaat bij WoonEnergie voordat uw contract met vaste prijs en looptijd is afgelopen, betaalt u een opzegboete.

Archief

Bent u op zoek naar specifieke voorwaarden, maar kunt u ze niet vinden? Dan kan het zijn dat deze voorwaarden zijn verlopen. U kunt ze wel terugvinden in ons archief.